ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنز برای کاهش انتشار مونواکسید کربن درموتورهای بنزین

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنز برای کاهش انتشار مونواکسید کربن درموتورهای بنزین

دانلود ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنز برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین ؛ یک مقاله خوب برای رشته مهندسی مکانیک و خودرو در 12 صفحه ترجمه شده و برای دانلود شما مهیا گردیده است.

چکیده:

یکی از فناوری
های مهندسی این است که بتوان به منظور کاهش آلودگی هوا، از مبدل کاتالیزورینه نصب
شده بر روی مجرای خروجی وسیله نقلیه اجرا گردد. متاسفانه این ابزار بسیار گران
قیمت در بازار بوده و همه وسایل نقلیه موتوری از این تکنولوژی نمی توانند استفاده
کنند. به این دلیل که این کاتالیزورها دارای فلزاتی مانند پالادیوم و پلاتین است و
آن ها را گران قیمت می کند. علاوه بر این کاتالیزور، مستعد ابتلا به انسداد در
عملکردش است که به دلیل وجود سرب بوده و موجب آسیب به قسمت های لانه زنبوری
کاتالیست می شود. بنابراین نیاز به تحقیق به صورت آزمایشگاهی بر روی مواد دیگر به
عنوان کاتالیزورات که توانایی کاهش گاز مونو اکسید کربن را در خروجی اگزوز داشته
باشد. همچنین این تحقیق به مطالعه و بررسی قابلیت های عملکرد و ارزیابی اثر بخشی
مس
منگنه پوشش داده شده پرداخته است که برای به دست اوردن شکل مناسب و نوع
کاتالیستی کاتالیزور طراحی شده است و مناسب برای وسایل نقلیه موتوری می باشد.
نتایج در طراحی این کاتالیست نشان می دهد که اصلاح مواد کاتالیزوری می توانند یک
جایگزین بر غلبه بر مشکل آلودگی هوا در بخش 
حمل و نقل شده و به خصوص گازهای خروجی از اگزوز خودروی بنزین را کاهش دهد.
همچنین استفاده ازپوشش مس- منگنه به عنوان یک کاتالیزور در مبدل کاتالیزوری به طور
قابل توجهی قادر به کاهش گازهای خروجی از اگزوز شامل کربن مونو اکسید می شود.
همچنین افزایش مقدار سلول های کاتالیزوری باعث کاهش غلظت گازهای خروجی اگزوز شامل
مونو اکسید کربن می شود. همچنین طراحی بهینه کاتالیست قادر به کاهش گازهای خروجی
از جمله مونواکسید کربن می شود.

کلمات کلیدی:
مبدل کاتالیزوری
کاتالیزور مس، منگنز گازهای خروجی از اگزوز مونواکسید کربن.

                     

This entry was posted in .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.